Höj hemkänslan hemma hos dig!

Vi vill att du ska känna dig riktigt hemma när du bor hos oss.
Därför ger vi dig möjligheten att höja standarden i din lägenhet. Det kan bland annat innebära nya köksluckor, diskmaskin eller en hällspis. Tanken är att du själv ska få bestämma hur ditt hem ska se ut.

Vad innebär standardhöjande åtgärd?
Du bestämmer vilken eller vilka standardhöjande åtgärder du vill göra i din lägenhet. Allt för att du ska trivas i ditt hem. Under Utbud i menyn till vänster ser du vilka åtgärder vi erbjuder just nu.

När du väljer en eller flera standardhöjande åtgärder får du en hyresökning som är permanent eftersom du höjer värdet på din lägenhet. Kostnaden läggs på din ordinarie hyra från och med att vi besiktat och godkänt det utförda arbetet. Du kan beställa åtgärder för max 400 kr/månad och år.

Nästan alla hyresgäster som har ett hyreskontrakt kan beställa standardhöjande åtgärder. Våra krav är att du har ett förstahandskontrakt på lägenheten och har skött dina hyresinbetalningar. Vi reserverar oss för att alla åtgärder tyvärr inte går att genomföra i samtliga lägenheter. Det är du som bor i lägenheten som ansvarar för att produkterna du valt vårdas och sköts som de ska. Vi ansvarar generellt för underhåll och service.

Så här gör du:
1. Gå in under Utbud i menyn till vänster, där hittar du de valbara åtgärderna under kategorierna Badrum, Kök med flera. För varje åtgärd/produkt finns information om produkten, bild och pris. Gör din beställning av standardhöjande åtgärder genom att klicka på 'Lägg i kundvagn' för respektive produkt. När du är klar väljer du 'Till beställning' i kundvagnen till vänster.
2. Efter inskickad beställning kan du följa beställningens status under Mina beställningar. Vi kontaktar dig när beställningen är behandlad.

Frågor?
Kontakta Kundservice, Tel. 063-14 04 00 eller mejl info@ostersundshem.se


Standardhöjande åtgärder kan tyvärr inte beviljas i de nyproducerade fastigheter där vi har så kallad presumtionshyra, samt där vi har beviljats investeringsstöd. Detta på grund av rådande lagar:

  • Förordning (2016:881) om statligt investeringsstöd för hyresbostäder och bostäder för studerande.
  • Hyreslagen 55 c §.

De områden som berörs är:

Tallbo (Bandvagnsgränd 1, 3, 5, 7 samt 9)

Låga hyreshuset på Remonthagen (Ryttarvägen 71)

BoKlok i Lit (Östersundsvägen 35 b-m)

Under presumtionstiden får hyran ändras endast i den mån det är skäligt med hänsyn till den allmänna hyresutvecklingen på orten. Vi som hyresvärd får med andra ord inte höja hyran för en enskild hyresgäst, trots att det kan gälla en standardhöjning där hyresgästen själv är beredd att betala en högre hyra.

Vid erhållet investeringsstöd finns ett tak för högsta tillåtna normhyran. Överskrids detta tak kan fastighetsbolaget bli återbetalningsskyldiga. Därför har vi inga juridiska möjligheter att bevilja en standardhöjande åtgärd när fastigheten omfattas av ett investeringsstöd.

Vi beklagar givetvis dessa omständigheter. Om du har frågor – kontakta kundservice på 063-14 04 00 eller info@ostersundshem.se


Östersundshem
Rådhusgatan 29 • 831 35 Östersund
Tel 063-14 04 00 • Fax 063-14 04 10
info@ostersundshem.se

Telefontid kundservice, vardagar 08.00–16.30
Telefontid felanmälan, vardagar 08.00–16.30
Öppettider bobutiken, vardagar 08.00–16.30
Med reservation för helgdagar.

Följ oss på Facebook
Följ oss på Twitter

Östersundshem erbjuder hemmiljöer för alla som vill leva i Östersund. Hem som i sin natur är enkla och bekymmersfria. Och ger både tid, ork och ekonomi att leva det liv jag vill. Oavsett var i livet jag befinner mig.

Samtidigt är det ett hem som jag har frihet att göra till mitt eget. Att känna stolthet över och längta till. Därför att det är hemma.

Hemma hos mig.

Till toppen