Höj hemkänslan hemma hos dig!

Vi vill att du ska känna dig riktigt hemma när du bor hos oss.
Därför ger vi dig möjligheten att höja standarden i din lägenhet. Det kan bland annat innebära nya köksluckor, diskmaskin eller en hällspis. Tanken är att du själv ska få bestämma hur ditt hem ska se ut.

Vad innebär standardhöjande åtgärd?
Du bestämmer vilken eller vilka standardhöjande åtgärder du vill göra i din lägenhet. Allt för att du ska trivas i ditt hem. Under Utbud i menyn till vänster ser du vilka åtgärder vi erbjuder just nu.

När du väljer en eller flera standardhöjande åtgärder får du en hyresökning som är permanent eftersom du höjer värdet på din lägenhet. Kostnaden läggs på din ordinarie hyra från och med att vi besiktat och godkänt det utförda arbetet. Du kan beställa åtgärder för max 400 kr/månad och år.

Nästan alla hyresgäster som har ett hyreskontrakt kan beställa standardhöjande åtgärder. Våra krav är att du har ett förstahandskontrakt på lägenheten och har skött dina hyresinbetalningar. Vi reserverar oss för att alla åtgärder tyvärr inte går att genomföra i samtliga lägenheter. Det är du som bor i lägenheten som ansvarar för att produkterna du valt vårdas och sköts som de ska. Vi ansvarar generellt för underhåll och service.

Så här gör du:
1. Gå in under Utbud i menyn till vänster, där hittar du de valbara åtgärderna under kategorierna Badrum, Kök med flera. För varje åtgärd/produkt finns information om produkten, bild och pris. Gör din beställning av standardhöjande åtgärder genom att klicka på 'Lägg i kundvagn' för respektive produkt. När du är klar väljer du 'Till beställning' i kundvagnen till vänster.
2. Efter inskickad beställning kan du följa beställningens status under Mina beställningar. Vi kontaktar dig när beställningen är behandlad.

Frågor?
Kontakta Ola Ångman, ansvarig för standardhöjande åtgärder på Östersundshem, tfn 063-14 04 62 eller ola.angman@ostersundshem.se.

För dig som bor i en fastighetsom övergår Rikshem
Från och med den 1 juni 2016 kanvi tyvärr ej ta emot beställningar på standardhöjande åtgärder. Detta eftersomåtgärderna inte kommer att hinnas med innan övergången. 


Östersundshem
Rådhusgatan 29 • 831 35 Östersund
Tel 063-14 04 00 • Fax 063-14 04 10
info@ostersundshem.se

Telefontid kundservice, vardagar 08.00–16.30
Telefontid felanmälan, vardagar 08.00–16.30
Öppettider bobutiken, vardagar 08.00–16.30
Med reservation för helgdagar.

Följ oss på Facebook
Följ oss på Twitter

Östersundshem erbjuder hemmiljöer för alla som vill leva i Östersund. Hem som i sin natur är enkla och bekymmersfria. Och ger både tid, ork och ekonomi att leva det liv jag vill. Oavsett var i livet jag befinner mig.

Samtidigt är det ett hem som jag har frihet att göra till mitt eget. Att känna stolthet över och längta till. Därför att det är hemma.

Hemma hos mig.

Till toppen